Πόσο επικίνδυνη είναι η οδήγηση μηχανής στην Ελλάδα;

Αφορμή μου έδωσε μία παλιότερη κουβέντα που είχαμε σε ένα forum :

……… Θα ήθελα πολύ να ξέρω πόσο πιο επικίνδυνη είναι η μηχανή στην Ελλάδα αλλά δυστυχώς δεν υπάρχουν έρευνες για τα χιλιόμετρα που διανύονται ετησίως από τα διάφορα μέσα….

Έψαξα λοιπόν και βρήκα ότι τελικά υπάρχουν και για την Ελλάδα κάποια στοιχεία με πολύ ενδιαφέρον.
Είναι η μελέτη των : Γιώργο Γιαννή Επίκουρο Καθηγητή Ε.Μ.Π., Ιωάννη Γκόλια Καθηγητή Ε.Μ.Π., Ελεονώρας Παπαδημητρίου Ερευνήτρια Ε.Μ.Π., Ιωάννα Σπυροπούλου Ερευνήτρια Ε.Μ.Π.
με τίτλο «Ανάλυση επικινδυνότητας οδηγών ΙΧ και δικύκλων στην Ελλάδα».

Καθώς βέβαια δεν υπάρχουν καταγεγραμμένα όλα τα αναγκαία στοιχεία, αναγκαστικά η μελέτη συμπληρώθηκε και με δειγματοληπτικά δεδομένα, αλλά νομίζω ότι καλύπτει πλήρως την ανάγκη πληροφόρησή μας.

Αντιγράφω το βασικό συμπέρασμα που είναι :

….
• Στην Ελλάδα οι οδηγοί δικύκλων παρουσιάζουν αυξημένη επικινδυνότητα σε σχέση με τους οδηγούς ΙΧ, ενώ η διαφορά είναι ιδιαίτερα έντονη όσον αφορά στους οδηγούς δικύκλων >50 κ.ε. (έως και 10 φορές πιο επικίνδυνοι).
Ομοίως, στην Ελλάδα οι νέοι οδηγοί (<25 ετών) παρουσιάζουν ιδιαίτερα αυξημένη επικινδυνότητα σε σχέση με τους μεγαλύτερης ηλικίας οδηγούς. Αυξημένη επικινδυνότητα παρουσιάζουν επίσης οι ηλικιωμένοι οδηγοί (>55 ετών).
• Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι ο συνδυασμός νέων οδηγών και δικυκλιστών αντιστοιχεί σε πολύ υψηλούς δείκτες επικινδυνότητας (έως και 25 φορές πιο επικίνδυνοι).
• Η επικινδυνότητα τόσο των νέων οδηγών όσο και των οδηγών δικύκλων είναι αυξημένη εντός κατοικημένης περιοχής σε σχέση με τους οδηγούς ΙΧ, πιθανότατα εξαιτίας του χαμηλού ποσοστού υπεραστικών μετακινήσεων που αντιστοιχούν στις συγκεκριμένες κατηγορίες οδηγών.
• Ο συνδυασμός νέων σε εμπειρία οδηγών και δικυκλιστών αντιστοιχεί επίσης σε πολύ αυξημένους δείκτες επικινδυνότητας.
• Αυξημένη επικινδυνότητα εμφανίζουν τόσο οι δικυκλιστές όσο και οι οδηγοί ΙΧ που οδηγούν οχήματα ηλικίας ❤ ετών.
• Οι άνδρες οδηγοί εμφανίζουν ιδιαίτερα αυξημένη επικινδυνότητα σε σχέση με τις γυναίκες, ιδιαίτερα όταν οδηγούν δίκυκλα.

Η απάντηση λοιπόν στην ερώτηση  είναι ότι,

Στην Ελλάδα η οδήγηση μηχανής είναι τουλάχιστον 10 φορές πιο επικίνδυνη από το αυτοκίνητο !

Εμένα ομολογώ ότι πολύ με ξάφνιασε μιά λεπτομέρεια στο συμπέρασμα, ότι τα μικρά (< 50 κ.ε) ,  είναι λιγότερο, δηλαδή μόνον 5 φορές ποιο επικίνδυνα. ‘Όπως τα βλέπω να κυκλοφορούν στο δρόμο, ήμουν βέβαιος ότι τα νούμερα θα ήταν ανάποδα. Ακόμα μία επιβεβαίωση ότι για να δεχθούμε κάτι σαν σωστό πρέπει να το στηρίζουμε μόνον σε αντικειμενικά δεδομένα και τέτοια είναι οι αριθμοί και όχι οι προσωπικές εντυπώσεις.

Η μελέτη δεν αφορά μόνο μηχανές αλλά και αυτοκίνητα και έχει και πολλά άλλα ενδιαφέροντα συμπεράσματα, νομίζω ότι αξίζει να την διαβάσετε.

Για το SafeDriver.gr

Jkar

  1. 18/09/2010 στο 23:25

    μόνο 10 φορές!!! με βάση τα ατυχήματα υπολογίστηκε αυτό?

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: