Δρόμοι

Γιά πολλούς οδηγούς οι κακοί δρόμοι είναι υπεύθυνοι για μεγάλο μέρος των ατυχημάτων. Αντίθετα άλλοι λένε ότι εφ’ όσον οι κακοί δρόμοι είναι γνωστοί εκ των προτέρων, είναι ευθύνη των οδηγών να  αποφύγουν τίς κακοτοπιές και το ατύχημα.

Γύρω από αυτό το θέμα έχουν γίνει και συνεχίζουν να γίνονται πολύ έντονες αντιπαραθέσεις σε συζητήσεις, αφού, και οι δύο απόψεις είναι σωστές, απλά βλέπουν το πρόβλημα από διαφορετικές οπτικές γωνίες, μιά και όλοι μας έχουμε ταυτόχρονα και τήν ιδιότητα του οδηγού, αλλά και του φορολογούμενου πολίτη. Σαν οδηγός εφ’ όσον  γνωρίζεις την κακή κατάσταση των δρόμων πρέπει  να προσαρμόσεις ανάλογα την συμπεριφορά σου, αλλά είναι επίσης σίγουρο ότι μία χώρα με κακής ποιότητας οδικό δίκτυο, στατιστικά, θα έχει μεγαλύτερο δείκτη ατυχημάτων, άρα χρειαζόμαστε καλύτερους δρόμους.

Οι δρόμοι,  είναι ο ακριβότερος από τους πολλούς παράγοντες που επηρεάζουν την οδική ασφάλεια και αυτός που απαιτεί τον περισσότερο χρόνο και κρατική προσπάθεια για να υπάρξει βελτίωση. Ένας αυτοκινητόδρομος μπορεί να κοστίζει από 6,000,000 € έως 12,000,000 € για να κατασκευασθεί, χαρακτηριστικά, για την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Κόρινθος-Πάτρα-Τσακώνα, θα έπρεπε να δαπανηθούν όλα τα διόδια της χώρας, για 12 περίπου χρόνια, μόνον για έναν αυτοκινητόδρομο και για κανένα άλλο έργο ! Τα ποσά είναι τεράστια και οι διαδικασίες απίστευτα χρονοβόρες, η Εγνατία π.χ. φτιάχνεται για περισσότερα από 35 χρόνια.

Ιστορικά στην Ελλάδα, σχεδόν πάντοτε συνέβαινε η υποδομή να  ακολουθεί την ανάγκη και όχι το αντίθετο. Έτσι οι δρόμοι μας καθυστέρησαν πολύ να αρχίσουν να ικανοποιούν τίς ανάγκες μετακίνησής μας. Εδώ έχουμε μιά πληρέστερη περιγραφή της κατάστασης των Ελληνικών δρόμων και που βρισκόμαστε σήμερα. Το καλό είναι ότι, έστω με μεγάλη καθυστέρηση, η κατάσταση πλέον αλλάζει δραματικά και σε 3 με 5 χρόνια από σήμερα θα υπάρξει σημαντική καλυτέρευση.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

  1. Ορθολογισμός των ορίων ταχύτητας. Στους αυτοκινητόδρομους ηλεκτρονικοί πίνακες με μεταβαλλόμενα όρια ανάλογα με τις συνθήκες κυκλοφορίας.
  2. Περιοδικό πρόγραμμα συντήρησης δρόμων. Δημοσίευση του και συνεχής ενημέρωση από Δήμους, Νομαρχίες κλπ
  3. Βελτίωση φωτισμού, σήμανσης, καθαριότητας.
  4. Καθιέρωση Εθνικού προγράμματος αξιολόγησης της ασφάλειας που παρέχουν οι δρόμοι. Μόνον με βάση αυτή την αξιολόγηση να συντάσσεται το πρόγραμμα επισκευών-συντηρήσεων.
  5. Αξιολόγηση των Τεχνικών Υπηρεσιών Νομαρχιών, Δήμων κλπ βάσει των πολλών η λίγων οδικών ατυχημάτων της περιοχής ευθύνης τους. Δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων ανά περιοχή.
  6. Λειτουργία συστήματος ραδιοφωνικής ενημέρωσης των οδηγών (TA, RDS), για κυκλοφοριακά προβλήματα, ή ατυχήματα.
  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: