Αρχική > Τέλη κυκλοφορίας, Τεχνολογία, οχήματα > Ας εκλογικεύσουμε τα τέλη κυκλοφορίας!

Ας εκλογικεύσουμε τα τέλη κυκλοφορίας!


Είναι δυνατόν οι υπεύθυνοι της οικονομικής πολιτικής της χώρας να αγνοούν επιδεικτικά αυτό που κάθε νοήμων Έλληνας καταλαβαίνει;

Είναι δυνατόν να θεωρούν φυσιολογική την κατάθεση εκατοντάδων χιλιάδων πινακίδων κυκλοφορίας, την μείωση εσόδων από τέλη, βενζίνες, την μείωση κύκλου εργασιών σε συνεργεία, εταιρίες, ασφάλειες, ανταλλακτικά, την ανεργία των εργαζομένων, μόνο και μόνο για να ακολουθούν πεισματικά την πολιτική του «να βρούμε χρήματα αύριο το πρωί», όταν τα χάνουν πολλαπλάσια μεθαύριο;

Σε αυτή την χώρα ζητάμε τα αυτονόητα. Και σε αυτές τις μέρες της κατάρρευσης, ζητάμε πιο πάνω απ’όλα, δικαιοσύνη. Ζητάμε μια αίσθηση ότι κάποιος μας σκέφτεται. Από το χαρατσι της ΔΕΗ, από την εφορία μέχρι το «αυτοκινητάκι μας».

Είναι δύσκολο να σκεφτούν ότι είναι ΑΔΙΚΟ κάποιος με το ίδιο αυτοκίνητο, με την ίδια εκπομπή καυσαερίων να πληρώνει διαφορετικά τέλη κυκλοφορίας ανάλογα αν το αγόρασε πριν ή μετά την 31/10/2010; Ειδικά στα οχήματα 2000 κυβικών, οι διαφορές είναι της τάξης των 150 ευρώ.

Είναι λογικό, ένα πολύ οικολογικό αυτοκίνητο με 100 γρ/χιλ CO2, να μην πληρώνει τέλη, ενώ ένα εξίσου οικολογικό με 101 γρ/χιλ να πληρώνει 90+ ευρώ;

Για τα παλαιότερα οχήματα, είναι δύσκολο να καταλάβουν ότι όταν ζητούν τέλη, μερικές φορές πολλαπλάσια της αξίας ενός οχήματος, απλά ο ιδιοκτήτης θα κρεμάσει τα κλειδιά;

Είναι στο σχέδιό τους να κυκλοφορούν οχήματα χωρίς πινακίδες, ανασφάλιστα, χωρίς κανένα έλεγχο;

Είναι δίκαιο και λογικό, να ζητάς από κάποιον που δεν έχει λεφτά για τα τέλη, να έχει ιδιωτικό χώρο στάθμευσης, απειλώντας τον με κατάσχεση και καταστροφή του οχήματός του;

Πόσο δύσκολο είναι πιά, να ενημερωθούν οι βάσεις δεδομένων του υπουργείου και της εφορίας με τις εκπομπές ρύπων για όσα μοντέλα έχουν οι αντιπροσωπείες, όσο πίσω στο παρελθόν μπορούν να βρουν. Ανά αριθμό πλαισίου, ανά μοντέλο, ανά χρονολογία, ότι υπάρχει.

Ζητάμε να καταργηθεί το όριο της 31/10/2010.   Ζητάμε νέο τύπο υπολογισμού χωρίς σκαλοπάτια στην χρέωση και στις δύο κλίμακες, που να μην αδικεί τους ιδιοκτήτες οχημάτων. Ζητάμε τέλος μείωση των τελών κυκλοφορίας τουλάχιστον κατά το μισό, για να αντικατοπτρίζουν την μείωση τουλάχιστον κατά το μισό των εισοδημάτων των περισσοτέρων πολιτών.

Αν χρειάζονται βοήθεια, η ομάδα του Safedriver.gr μπορεί να βοηθήσει, ακόμα και να αναλάβει όλα τα παραπάνω εθελοντικά.

Δείτε παρακάτω την άδικη κλίματα με σκαλοπάτια, που τιμωρεί τους ιδιοκτήτες που έτυχε να πεσουν στην αλλαγή είτε κυβικών είτε γραμμαρίων CO2. Προσέξτε τις διαφορές ανάμεσα στα 1300 – 1400 κυβικά (από 135 στα 240 ευρώ) ,  στα 2000 κυβικά (από 300 στα 660! ευρώ), ανάμεσα στα 140 και 141 γρ CO2 (από 154 στα 240 ευρώ) κλπ.

Η μαύρη γραμμή είναι μια προτεινόμενη συνεχής κλίμακα πάνω στα ήδη υπάρχοντα τέλη, που (όπως προσπαθεί να κάνει και το υπάρχον σύστημα) επιβραβεύει τους ιδιοκτήτες κάτω από τα 120 γρ CO2. Υπολογίστε ότι η πρόταση μας είναι αυτά τα τέλη να μειωθούν στο μισό…

 Ζητάμε τα αυτονόητα, ζητάμε λογικές χρεώσεις, ζητάμε να μην κινδυνεύουμε από ανασφάλιστα και χωρίς πινακίδες οχήματα, ζητάμε να επιστρέψουμε τα αυτοκίνητά μας στον δρόμο, ζητάμε λίγη αίσθηση δικαιοσύνης.

Advertisements
  1. Los
    24/01/2012 στο 15:05

    Το μέτρο του από 1/11/2010 διαφορετικού υπολογισμού των τελών εφαρμόστηκε για να τονωθεί η αγορά αυτοκινήτου. Έχει κάποια λογική να συνεχίζει να διαφοροποιείται η χρέωση, με την έννοια ότι κάποιος που αγόρασε ένα αυτοκίνητο παλαιότερης τεχνολογίας (π.χ. το 2002) είχε ως βάση χρέωσης τα κυβικά εκατοστά και όχι τους ρύπους, οι οποίοι είναι προφανώς περισσότεροι για το παλιό όχημά του από ένα αντίστοιχου κυβισμού όχημα σήμερα. Θα ήταν άδικο να τον τιμωρήσουμε λέγοντας του πως αλλάζει εντελώς η βάση υπολογισμού.

    Σε αυτό που θα συμφωνήσω μαζί σου είναι η κλιμακωτή χρέωση η οποία δεν έχει καμία απολύτως λογική από την στιγμή και τα κυβικά του οχήματος γνωρίζουμε αλλά και τους ρύπους επακριβώς. Συνεπώς, μπορούμε να εφαρμόσουμε εύκολα ένα συντελεστή με τον οποίο θα πολλαπλασιάζονται και θα μας δίνουν ξεχωριστό τέλος ανά μάρκα και μοντέλο και… μεγαλύτερη δικαιοσύνη.

    Όσο αφορά το κόστος των τελών κυκλοφορίας, θεωρώ πως πρέπει να γίνουν μειώσεις στα δίλιτρα και στα παραπάνω κυβισμού για να γίνει δικαιότερο το σύστημα. Εκεί υπάρχει τεράστια αναίτια απόκλιση, άλλωστε οι κάτοχοι αυτών των αυτοκινήτων είναι αυτοί που καταθέσανε τις πινακίδες τους.

  2. 24/01/2012 στο 15:28

    Συμφωνούμε στην υπαρξη 2 κλιμακων για τα τελη, απλα είναι εντελώς αδικο το ΙΔΙΟ αυτοκίνητο (μαρκα μοντελο χρονολογια, ιδιοι ρυποι) να εχει διαφορετικά τελη αναλογα ποτε αγοραστηκε. Η προταση μας είναι να περαστουν οι ρυποι για οσα μοντελα υπαρχουν, και τα υπολοιπα με κυβικα, ισως με τον συντελεστη που αναφερεις αν δεν ειναι πολυ πολυπλοκο το συστημα…

  3. Los
    24/01/2012 στο 17:35

    Όσο αφορά το ίδιο αυτοκίνητο όντως είναι παράλογο. Για μένα ήταν σωστό που εφαρμόστηκε το 2011 αλλά δεν υπάρχει λόγος να συνεχίζεται αυτή η διαφοροποίηση και το 2012.

    Όταν λες για όσα μοντέλα υπάρχουν εννοείς για αυτά που μπορούσαν να αγοραστούν από 1/11/2010;

  4. Panos
    24/01/2012 στο 23:39

    Βρε παιδιά.
    Δεν αντέχω την χαζομάρα με τους ρυπους CO2..
    Ασχετα με το οτι δεν αποδεχομαι το θεμα της κλιματικης αλλαγης και το θεατρο με το CO2.

    Φιλε μου αν δεν μπορεις να καταλάβεις
    οτι το πιο συγχρονο υβριδικό βγάζει περισσοτερο CO2 οταν κανει 20000km τον χρόνο

    από ένα ford escort του 1970 που κάνει 1000 km τον χρόνο..

    τότε πρεπει να αναλογιστείς αν είστε κατάλληλοι να προτείνετε σωστή και δικαιη κατανομή τελών.

    Μπορω να σου μιλαω για το «Χρεος ανθρακα » που εχει ΚΑΘΕ ΝΕΟ αυτοκίνητο και καλειται να ΞΕΧΡΕΩΣΕΙ… μπορω να σου αναπτυξω πιο πολυπλοκα θεματα..

    Αλλα ας συμφωνησουμε στα απλά… Αυτοκινητο που δεν κουνιεται… ΔΕΝ ΕΚΠΕΜΠΕΙ ΡΥΠΟΥΣ

  5. 25/01/2012 στο 08:43

    εννοώ και για τα ίδια ακριβώς μοντέλα που μπορούσαν να αγοραστούν και πριν και μετα την αλλαγή, αλλά και για όσα προηγούμενα υπάρχουν οι ρύποι, όσο πίσω είναι αυτό. Για όσα δεν υπάρχουν, με τα κυβικά. Επίσης μπορούμε να συζητήσουμε την χρέωση ανα λίτρο βενζίνης κατα πόσο είναι δίκαιη ή όχι, μαζί με ένα τυπικό ποσό για τό «σήμα» και την «θεση» σου στον δρόμο. Η λογική είναι οτι όσο πιο πολύ καις τόσο πιο πολύ κυκλοφορείς (και μολύνεις) αρα και τόσο πληρώνεις. Ή μήπως όχι? Εγώ λέω να σκεφτούμε και αυτόν που πήρε ένα πολυ καλό οικονομικό αυτοκίνητο για να κάνει οικονομία στα καύσιμα και πολλά χιλιόμετρα, περισσότερα από το escort του 1970 που αναφέρει ο φίλος. Γιατί πρέπει να του επιβαρύνεις και άλλο το έξοδο της μετακίνησης; (Βασικά αυτό είναι και μια άσκηση θεωρίας, γιατί με τις αυξήσεις που έχουμε δεί στις βενζίνες τα τελευταία χρόνια και τις διαφορές από μηνα σε μήνα και βενζινάδικο σε βενζινάδικο, δεν νομίζω οτι θα «ενοχληθεί» κανείς από αύξηση και άλλο της βενζίνης. Εξάλου τί 1.60 τί 1.70, πάλι τραβάμε τα μαλλιά μας όταν γεμίζουμε το ντεπόζιτο. )

  6. Los
    26/01/2012 στο 06:01

    Η λογική των τελών κυκλοφορίας δεν έχει να κάνει με το πόσο θα κυκλοφορήσει ένα αμάξι μέσα στο έτος αλλά με το αν θα κυκλοφορήσει.

    Ο κάτοχος του υβριδικού που θα κάνει 20.000 χλμ. έτσι κι αλλιώς θα πληρώσει περισσότερο φόρο που βρίσκεται μέσα στην παραπάνω βενζίνη που θα βάλει σε σχέση με το Ford Escort του 1970 των 1.000 χλμ. έστω κι αν διάλεξε πιο οικονομικό αυτοκίνητο.

    Αυτοκίνητο που δεν κουνιέται ας καταθέσει τις πινακίδες του για να μην πληρώνει ούτε τέλη (ειδικά άμα είναι 42 ετίας :)).

    Το μόνο σίγουρο είναι πως κάνουν σωστά που υπολογίζουν τα τέλη κυκλοφορίας βάσει των ρύπων. Όταν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες εκβιάζονται από την Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για να μειώσουν τον μέσο όρο των ρύπων των αυτοκινήτων τους και τους έχουν αναγκάσει να ρίξουν πολλά λεφτά στην έρευνα για την βελτίωση των κινητήρων τους, θα ήταν άδικο να χρησιμοποιούμε αναχρονιστικές μεθόδους υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας και να μην επιβραβεύουμε αυτούς που κατασκευάζουν τα πιο πράσινα αυτοκίνητα.

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: