Αρχική > Κυκλοφοριακό, Νέα, Περιβάλλον, οχήματα > «Με τα νέα τέλη κυκλοφορίας τιμωρούμε άδικα τους πολίτες»

«Με τα νέα τέλη κυκλοφορίας τιμωρούμε άδικα τους πολίτες»


Συνέντευξη του Άρη Σταθάκη στην

Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία

«Βιαστικούς αυτοσχεδιασμούς» και «άδικη τιμωρία των πολιτών» χαρακτηρίζει τα μέτρα Σουφλιά για το νέο τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας αυτοκινήτων ο Αρης Σταθάκης.

Ο βουλευτής της Ν.Δ. χρεώνει φαρισαϊσμό στον πολιτικό κόσμο και κάνει λόγο για επιλεκτική ευαισθησία στο θέμα της οδικής ασφάλειας.

* Πώς κρίνετε τα νέα τέλη κυκλοφορίας;

– Πάρθηκε πολύ βιαστικά ένα μέτρο το οποίο στην ουσία τιμωρεί τους πολίτες που διάλεξαν πιο μεγάλο αυτοκίνητο. Η πολιτεία δεν μπορεί, να τιμωρεί κάποιον, που πριν από τρεις μήνες παρασύρθηκε και αγόρασε ένα αυτοκίνητο, όταν μειώθηκαν οι τιμές του.

* Είναι λογικό το πρόστιμο «περιβαλλοντικών τελών» για αυτοκίνητο 5-10 ετών, ακόμη κι αν ρυπαίνει λιγότερο από ένα καινούριο;

– Να ξεχωρίσουμε τους ρύπους από τα τέλη! Να βρούμε ποια μολύνουν και ποια όχι. Είναι τελείως λάθος να πούμε ότι κρίνονται τα πάντα από τα κυβικά εκατοστά και την ηλικία. Αλλά και σε αυτοκίνητα με ίδια κυβικά και ηλικία, μπορεί ο ένας να φροντίζει τη συντήρησή του και ο άλλος να το έχει παρατημένο. Με ποια λογική θα πληρώσουν το ίδιο; Να βρούμε τρόπο ώστε πραγματικά «ο ρυπαίνων να πληρώνει».

* Σε άλλες χώρες για «καθαρά καύσιμα», όπως υγραέριο ή φυσικό αέριο, δίνονται κίνητρα ή μειωμένα τέλη.

– Εδώ δεν κοιτάζουμε τι κάνουν οι ξένοι, αλλά αυτοσχεδιάζουμε. Στα 35 χρόνια που είμαι δημοσιογράφος, συζητώντας με διάφορους υπουργούς διαπίστωσα ότι καθένας πιστεύει ότι το υπουργείο είναι «καστράκι» του και δεν θέλει άλλοι να μπαίνουν στα «χωράφια του». Σε πολλές χώρες δίνονται κίνητρα για φυσικό αέριο και υγραέριο, αλλά και σε πάρα πολλές -σχεδόν όλες- επιτρέπεται η πετρελαιοκίνηση. Δεν θέλουν να πεθάνουν. Κυκλοφορούν πετρελαιοκίνητα, γιατί έχουν πειστεί ότι πλέον δεν μολύνουν την ατμόσφαιρα όπως παλιότερα. Πρέπει να ακούμε τους ειδικούς: Μελέτη του Πολυτεχνείου λέει ότι εάν αποσυρθούν αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία άνω των 20 ετών, θα μειωθούν οι ρύποι κατά 20%. Και εάν επιτρέψουμε την πετρελαιοκίνηση μπορεί να αυξηθούν οι ρύποι κατά 1%. Φοβόμαστε το 1% και αγνοούμε το 20%!

* Εχετε μιλήσει στον Γ. Σουφλιά;

– Βεβαίως, ναι. Ο κ. Σουφλιάς λέει πως οι σύμβουλοί του έχουν πει ότι μολύνουν. Και πως υπάρχουν και χώρες που δεν επιτρέπουν την πετρελαιοκίνηση, όπως και μία πολιτεία από τις 54 των ΗΠΑ. Ολοι οι άλλοι, όμως, την επιτρέπουν. Γι’ αυτό πρέπει κάθε υπουργός να λέει «δεν με νοιάζει τι λέει ο σύμβουλός μου» -μπορεί να μην έχει ενημέρωση- «αλλά έρχομαι σε επαφή με τους υπεύθυνους των άλλων χωρών».

* Γίνατε βουλευτής για να ασχοληθείτε με την οδική ασφάλεια. Είστε ικανοποιημένος από το έργο της κυβέρνησης;

– Οχι! Και δεν μου αρέσει ο φαρισαϊσμός, γενικά στον πολιτικό κόσμο. Οταν έπεσε ένα στρατιωτικό ελικόπτερο, βγήκαν όλοι οι πολιτικοί αρχηγοί και εξέφρασαν την οδύνη τους για τους τρεις ανθρώπους που χάθηκαν. Εάν ενδιέφεραν οι άνθρωποι -όχι το μέσο ή ο τρόπος που σκοτώθηκαν- θα έπρεπε καθημερινά να εκφράζουν την οδύνη τους για τους έξι ανθρώπους που χάνονται κάθε μέρα σε τροχαία. Παραιτήθηκα από πρόεδρος της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, γιατί διαπίστωσα ότι υπάρχουν άλλες τρεις-τέσσερις. Δεν μπορεί να υπάρχουν τόσα κέντρα αποφάσεων. Το πιο σημαντικό που κάναμε στη Βουλή ήταν η Διακομματική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας. Με πρόταση ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ. με τοποθέτησαν πρόεδρο. Ασχοληθήκαμε με τα διπλώματα, τις ιατρικές εξετάσεις οδηγών, με πολλά θέματα… Στείλαμε προτάσεις για νομοσχέδια στους αρμόδιους υπουργούς, αλλά δεν έγινε τίποτα μέχρι τώρα.

* Με όρους αυτοκινητιστικούς: η κυβέρνηση «ρετάρει», χρειάζεται ανασχηματισμό; Τίθεται ενδεχόμενο «απόσυρσης» μέσω πρόωρων εκλογών;

– Οχι, χρειάζεται ρύθμιση. Και το θέμα της οδικής ασφάλειας δεν θα ‘πρεπε να είναι ζήτημα μιας κυβέρνησης, αλλά να υπάρχει συνέχεια. Το ένα κόμμα προχωρεί ένα θέμα και έρχεται το άλλο να συνεχίσει. Οχι να βγάζει άχρηστα όσα έκανε το προηγούμενο.

  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε